Gastenboek

Schrijf een nieuw bericht voor het Gastenboek

 
 
 
 
 
Je E-mail adres wordt niet gepubliceerd.
Om veiligheidsredenen slaan we je ipadres 3.230.76.48 op.
 
Het kan zijn dat je bericht pas zichtbaar wordt nadat we het beoordeeld hebben.
We houden het recht om berichten te wijzigen, te verwijderen, of niet te publiceren.
 
 

 
76 berichten.
Elias Kooijman heeft geschreven op 8 december 2020:
Matige klantontvangst begeleiding.
3 1/2 uur gewacht daarna was er eigenlijk geen tijd meer om te repareren.
Reparatie niet gelukt deels door het ontbreken van tijd.
Jammer
Beheerdersantwoord van: Georg
Wij vinden dat we het toch aardig hebben gedaan met 4 in plaats van 15 monteurs normaal. En zonder gastvrouw aanwezig was er toch nog koffie voor u. En in plaats van onze eind tijd van 14:00 uur zijn we (of eigenlijk ik) toch maar even tot 14:30 uur door gegaan voor u. En het is natuurlijk allemaal vrijwilligers werk.

Maar dit gezegd hebbende vinden wij het ook heel teleurstellend dat uw koffiemachine ongeprepareerd retour mee naar huis moest.
Jan heeft geschreven op 6 december 2020:
Wat fijn dat er ook in Zwijndrecht zulke fanatieke vrijwilligers zijn die in hun vrije tijd hieraan invulling geven! Ga zo door!
Ondanks deze rare tijd toch weer een grasmaaier die weer werkt. Een paar weken geleden geweest, toen het juiste onderdeel besteld, en afgelopen zaterdag het defecte onderdeel vervangen en weer met een werkende grasmaaier de deur uit. Top! Bedankt voor jullie inzet!
Beheerdersantwoord van: Georg
Veel plezier met de grasmat!
Kees en Ankie heeft geschreven op 6 december 2020:
Hartelijk dank Georg en team voor jullie warme ontvangst. Wij zijn gisteren geweest mbt een lamp en printer. Lamp weer in orde, maar helaas niet de printer. Ligt zeker niet aan jullie. Jullie hebben je uiterste best gedaan. Genoeg expertise in huis hebben we gezien en vooral met veel liefde wordt hieraan gewerkt. Een aanbeveling dit repaircafé in Zwijndrecht. Wij zouden jullie zeker aanbevelen ! H.g.
Paul van den Heuvel heeft geschreven op 20 oktober 2020:
Zaterdag 17 oktober 2020 langs geweest met een antieke radio. Na koffie en wat lekkers geprobeerd de radio aan het spelen te krijgen. Helaas is dat niet gelukt, maar ik ben zeer tevreden over de vriendelijke ontvangst en inzet van de reparateur(s).
Marry de Klerk heeft geschreven op 19 oktober 2020:
Dank vrijwilligers voor jullie ontvangst, de koffie, de gezelligheid en jullie hulp. Ik had niet verwacht dat na kortsluiting mijn stofzuiger weer gemaakt kon worden. Fantastisch. Heel veel succes met dit goede werk.
Beheerdersantwoord van: Georg
Zo zie je maar weer een bezoekje aan ons Repair Café is altijd de moeite waard!
Joep heeft geschreven op 4 oktober 2020:
Ik had van het "Repair Cafe" wel eens gehoord en vond het tijdens het opzoeken voor een probleem aan mijn combi magnetron op internet.
Het was redelijk dichtbij en ik kon de volgende dag al terecht.
Wat een mooi initiatief en een heel peleton vriendelijke vrijwilligers.
Ook de gratis koffie was prima.
Helaas konden ze mijn combi magnetron niet repareren.
Maar de "monteur" was niet te beroerd om er nog even een collega bij te roepen om te overleggen.
Daarnaast kreeg ik nog een goede tip om bij een professioneel bedrijf in de buurt na te laten kijken, waar ze meetapparatuur en over tekeningen kunnen beschikken van alle merken en types.
Nu maar hopen dat het nog goed komt!!!!
Anders wordt het een nieuwe.
Met dank aan AEG.
Voor vertrek nog een bijdrage in de pot gedaan.
Na een ervaring rijker.
Veel succes!!!!!
Joep
Beheerdersantwoord van: Georg
Joep jammer dat het niet gerepareerd kon worden. volgende keer beter!
Cees heeft geschreven op 12 maart 2020:
Wij hebben een lamp met 5 lichtpunten, waarvan er maar 2 werkte. Na bezoek aan het repaircafe is de oorzaak vast gesteld en opgelost. Alles geeft weer licht! Goed gedaan medewerkers, onze dank .
Beheerdersantwoord van: Georg
zegt het voort - zegt het voort!
A.J. Zaal heeft geschreven op 3 februari 2020:
Mijn cassettedeck wilde niet spelen. Ik ben heel vriendelijk en rustig geholpen en waarachtig, met wat proberen van diverse toetsen deed hij het weer, tot groot genoegen
Beheerdersantwoord van: Georg
Wij van Repair-Café Zwijndrecht weten de juiste snaar (toets) te raken.
Rian heeft geschreven op 5 januari 2020:
Mijn stofzuiger hield ermee op. Ik googelen voor een oplossing voor draadbreuk, want daar leek het op. Dat is te repareren, dus gelijk zo'n apparaat weggooien is zonde. Ik kwam ook op de site van Repair Cafe uit. Daar ben ik 4-januari naar toe gegaan en er is uitgebreid naar gekeken maar het echte mankement is niet gevonden. Men bood nog aan verder te kijken, maar ik heb besloten toch een nieuwe te kopen. De techiekers waren heel behulpzaam en nemen hun taak serieus op. Het was een leuke sfeer in het Repair Cafe, met aandacht voor elkaar. Als er weer wat stuk is weet ik waar ik naar toe kan gaan!
Fam van Veelen heeft geschreven op 5 januari 2020:
Vriendelijk, deskundig en prettig geholpen!
Beheerdersantwoord van: Georg
Zo zijn wij nu eenmaal!!
W. Bleibel heeft geschreven op 22 december 2019:
het was heel aangenaam kennis te maken met de team experts op het repair cafe te Zwijndrecht.
met een kopje koffie en een koekje, en de hulp natuurlijk, was het een gezellige en een vriendelijke ervaring.
Wik S. heeft geschreven op 18 december 2019:
Dankzij het snelle en goede advies van Georg werkt onze zonnebank weer top , zonder dat het huis is afgebrand 😉
Hartelijk bedankt!
Groeten, Wik
Beheerdersantwoord van: Georg
Met een goed werkende zonnebank word je bruin met een afgebrand huis zwart. De eerste optie is waarschijnlijk de beste.
I. DE jong heeft geschreven op 8 december 2019:
Wij zijn prima geholpen en de klok tikt weer bedankt
Beheerdersantwoord van: Georg
Weer een tevreden klant.
Jan Verhoek heeft geschreven op 8 december 2019:
Ik ben erg blij met aanwezigheid van het repaircafe. Leuke sfeer en vriendelijke medewerkers en vooral deskundig en volhardend om het probleem te fixen.
Scheelt weer een rit naar de milieustraat en dat vind ik ook niet onbelangrijk.
Bedankt voor jullie werk afgelopen zaterdag 7 december
Beheerdersantwoord van: Georg
Wij waren ook heel erg blij met jouw aanwezigheid en vinden het zeker net zo leuk als we het probleem kunnen fixen!
Hans heeft geschreven op 8 december 2019:
Ik kom niet vaak in een café, maar dit (repair)café zal ik in de toekomst zeker vaker bezoeken……
Na mijn reparatie-stuk (defecte schakelaar bedlampje) online te hebben aangemeld, kreeg ik via de webbeheerder (Georg) het verzoek om fotos op te sturen, zodat men zich alvast kon inleven/verheugen op deze klus.
Op zaterdag 7 December naar het café gegaan (voor de eerste keer). Na inschrijving bij de balie, en een aangeboden kopje koffie met koekje was het slechts heel even wachten op de monteur die mij kwam ophalen met mijn lampje. Hij wilde wel even zijn licht laten schijnen over het probleem!
Al snel bogen meerdere monteurs zich over mijn lampje (ondanks de drukte waren ook zij bereid het probleem te bekijken) Met alle ideeen, suggesties en inzichten en met meerdere helpende handjes ter ondersteuning, was het probleem snel verholpen en kon ik met een weer werkend lampje huiswaarts. Na afmelden bij de balie, moest ik een kleine vergoeding betalen voor een nieuwe schakelaar,( wat tijdens de reparatie ook was gemeld, dat er voor nieuwe onderdelen wel betaald moest worden) en kon ik in een spaarvarken mijn eigen vrijwillige bijdrage voor de reparatie/koffie/onderdeel stoppen en tevreden huiswaarts keren.
Nogmaals dank. Voor herhaling vatbaar.
Dus denk je aan: Weg Ermee….ga dan eerst naar het Repaircafe!!!!!
Beheerdersantwoord van: Georg
Zo heb je toch weer licht in deze donkere dagen!
Peter heeft geschreven op 17 november 2019:
Het gevolg van die 4 reparateurs op 1 stofzuiger is dat ik na bijna 2 uur wachten maar naar huis ben gegaan zonder dat iemand naar mijn kapotte apparaat gekeken heeft. Is niet erg maar gewoon jammer. Heb wel leuk gesprek gehad met fietsenmaker.
Beheerdersantwoord van: Georg
We hebben monteurs van verschillende disciplines en zijn blij dat een timmerman een stofzuiger uit elkaar wil halen. Daar heeft de timmerman wel hulp bij nodig van een andere handige monteur!

Meer vrijwilligers zou fijn zijn!!
Hans Kok heeft geschreven op 4 november 2019:
Op zaterdag 2 november 2019 voor het eerst naar een Repair Café gegaan. Keuze uit vele in de omgeving van Barendrecht. Ik kies voor die in Zwijndrecht; lijkt mij gemoedelijker dan die vele in Rotterdam. Met mijn kapotte stofzuiger, het oprolmechanisme doet het niet meer, naar dit Café. Rond half elf is het al aardig druk. Ik heb het geluk dat er direct een vrijwilliger naar de stofzuiger komt kijken en na niet al te lange tijd een tweede en derde. Ze pakken het probleem voortvarend aan, maar hebben de grootste moeite om in het compartiment van het oprolmechanisme te komen. Na veel moeite en gebruik makend van een filmpje op You Tube lukt het dan toch. Inmiddels ligt de tafel bezaaid met schroefjes en onderdelen. Wat opvalt is het geduld dat de mannen aan het licht brengen. Ik had de zuiger al lang aan de kant gegooid en een nieuwe gaan kopen. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling van deze organisatie.
Uiteindelijk blijkt dat de veer gebroken is en dat ik dus het beste een nieuw oprolmechanisme kan bestellen, die zij er dan later in kunnen zetten.
En dan komt Arie erbij; door zijn kennis van het repareren van klokken, is hij bekend met het herstellen van veren. We komen overeen dat hij de stofzuiger mee naar huis neemt, omdat hij thuis het gereedschap er voor heeft. Zaterdag einde middag belt hij al op dat de stofzuiger gerepareerd is en dat ik hem op kan halen. Geweldige medewerker van het Repair Café. Graag heb ik een kleine (vrijwillige)bijdrage in de spaarpot van het Café gedaan.
Bedankt mensen, mijn vrouw blij...….., ik blij.
Beheerdersantwoord van: Georg
Zo zie je maar weer dat een klokkenmaker best een stofzuiger kan repareren.:)
Jan van der Male heeft geschreven op 4 november 2019:
Zaterdag 2 november 2019 ben ik met een informatieve vraag langsgeweest, mijn Asus laptop heeft mogelijk een defecte bios chip, het solderen van een nieuwe chip is voor mij een probleem, duidelijke vriendelijke uitleg gekregen.
Mogelijk is deze reparatie mogelijk, zal eerst onderdeel moeten bestellen.
Was mijn eerste bezoek, fijne sfeer!
Kees van Toorn heeft geschreven op 4 november 2019:
Had een Senseo apparaat dat niet meer wilde sluiten; dankzij vakkundige hulp van uw medewerker(s) kunnen we weer genieten van verse koffie uit ons gerepareerde apparaat. Dank!
Groot heeft geschreven op 3 november 2019:
Op 2 nov il met stofzuiger die veel lawaai maakt in repair cafe geweest. Allervriendelijkst ontvangen. Helaas wel ruim uur moeten wachten voor ik aan de beurt was. Viel mij op dat voor één klant wel meerdere reparateurs bezig waren. Het lijkt bij binnenkomst snel te gaan omdat er heel veel vrijwilligers rond lopen, maar als er 4 met één reparatie bezig zijn, schiet het niet echt op. Viel mij ook op dat er veel tablet en laptops werden aangeboden ter reparatie.
Helaas kon aan mijn stofzuiger niets worden gedaan. Evengoed prima initiatief, alleen wachttijd viel mij erg tegen.
Beheerdersantwoord van: Georg
Wij zien ook het liefst voor elk kappot apparaat een monteur. Maar de vrijwilligers staan niet echt in de rij!